За нас
НЦПКПС е специализирано обслужващо звено в системата на предучилищното и училищното образование за дейности, свързани с повишаването и поддържането на квалификацията на педагогическите специалисти.
Центърът е юридическо лице със седалище и адрес на управление гр. Банкя, ул. Княз Борис I № 7.
Центърът е второстепенен разпоредител с бюджет към министъра на образованието и науката.
НЦПКПС организира квалификация, насочена към непрекъснато професионално и личностно усъвършенстване в рамките на учене през целия живот, ориентирана към кариерното развитие на педагогическите специалисти и успешната им реализация чрез:
а) краткосрочни обучения и практикуми за периодично актуализиране на знанията по съответния учебен предмет, за развитие на умения за преподаване на ключовите компетентности, за познаване и прилагане на иновативни подходи в образователния процес, за кариерно консултиране и ориентиране на учениците, за управление на образованието и др.;
б) участие в проучвания, изследователска и творческа дейност.
Визия на НЦПКПС:
Образователна, изследователска и културна институция с национална значимост, разпознаваема в педагогическите среди, отличаваща се с устойчиво и динамично развитие и конкурентоспособни предимства в областта на повишаването и поддържането на квалификацията на педагогическите специалисти, съобразно потребностите и предизвикателствата на съвременния свят.
Мисия на НЦПКПС:
НЦПКПС изгражда цялостна система за въвеждаща, поддържаща и надграждаща квалификация на педагогическите специалисти за покриване на установени дефицити на училищно. В регионално и национално ниво, в изпълнение на Закона за предучилищното и училищното образование, на Националната програма за развитие на педагогическите кадри и на Националната стратегия за учене през целия живот.
За да осъществи своята мисия, центърът:
- предлага и осъществява успешни модели и практики на достъпна, специализирана, интердисциплинарна качествена квалификационна дейност за педагози на европейско равнище;
- провежда иновативни изследвания в приоритетни за средното образование области, в интерес и полза на обществото и съдейства за мотивиране на педагогическите кадри за участие в проучвания, изследователска и творческа дейност;
- прилага технологии и методи за ефективно управление, като използва утвърдените в практиката знания, опит и експертен потенциал;
- осигурява конкурентни предимства на образователния пазар на идеи и подпомага кариерното и професионално развитие на педагозите;
- Основна задача: Центърът координира и провежда квалификационни форми за учители, педагогически съветници, психолози, заместник-директори, директори, експерти от РУО и МОН и други педагогически специалисти в различни научни направления на европейско равнище, с възможност за интердисциплинарни решения в професионалната практика, отговарящи на предизвикателствата на съвременния свят;
- Основна цел: Утвърждаване на центъра като водеща институция за повишаване на квалификацията на педагозите, с европейски облик и модерна инфраструктура — пример за качествено обучение, територия на съвременни педагогически изследвания и иновации, желан и предпочитан партньор с ясни конкурентоспособни предимства.
Проекти
В Националния институт за обучение и квалификация в системата на образованието проектната дейност се използва като начин за нормиране на професионалната дейност, а също като една от формите за транслиране на иновации. Програмите, по които НИОКСО си сътрудничи с редица организации, обединяват изследователските и образователни инициативи на институциите, партньорите, държавните и международните структури. Дейностите, предвидени в проектната работа на института са подчинени на основната цел: повишаването на квалификацията на педагогическите специалисти чрез включване в съществуващи програми, позволяващи използване на съвременни методологии и предвиждащи решаване на конкретни задачи – нововъведения или опит. Разработката или внедряването на един проект е резултат от анализ на потребностите на общността. Предметът на проектирането е в решаването на конкретни управленски или образователни проблеми. И доколкото процесът на внедряване на промени в образованието е нелинеен, проектният принцип е подходящ за еволюцията на системата, определяйки етапа на който тя се намира в дадения момент.
Приносът се изразява в подобряване качеството на образованието и успешната социална реализация на педагозите и учениците.
Текущи проекти
- Програма „Леонардо да Винчи” – „Партньорство за продължаваща квалификация и обучение на учителите”
- Креативно обучение на учители в подкрепа на културното и социално включване на ромските деца в училище – 2012 – 2013
Приключили проекти
Вашият коментар
Трябва да влезете, за да публикувате коментар.